dinsdag 8 maart 2011

Roerbak kip met cashewnoten


Ingrediënten:
- 400g kipfilet
- zout en peper
- 2 el zonnebloemolie
- 50 g cashewnoten
- 1 kleine ui, gesnipperd
- 3 knoflookteentjes, uitgeperst
- 1 gedroogde chilipeper, in stukjes
- 3 lente uitjes, in 2 cm stukken gesneden
- 1 ½ el vissaus
- 1 a 2 el donkere soyasaus
- 1 tl suiker
- 1 rode chilipeper, zonder zaadjes en in stukjes gehakt

Bereiden:
1. Snijd de kipfilet in stukjes en doe er zout en peper op. Zet opzij.
2. Verwarm de olie in de wok en voeg de cashewnoten toe en roerbak ze op een halfhoog vuur tot ze goudbruin zijn. Haal ze uit de wok en zet ze opzij.
3. Doe de ui en de knoflook in de wok en roerbak ze 3 a 4 minuten. Doe de gedroogde chilipeper erbij en voeg alle kipfiletblokjes toe. Roerbak 2 minuten, tot de kip gaar is. Voeg de lente-uitjes, de vissaus, soyasaus en een tl suiker toe en roerbak nog een minuut. Voeg de rode chilipeper en de geroosterde cashewnoten toe roer goed en doe het vuur uit.
4. Serveer met witte rijst. Wij hebben er roerbakgroenten bij gegeten, die ik even geroerbakt heb met een beetje vissaus en soyasaus.

Bron: "Worldkitchen" Gordon Ramsay.

6 opmerkingen:

Karin zei

Hoi Caroline,
Ten eerste wat een geweldig mooi blog, het ziet er altijd heel verzorgd uit met prachtige foto’s!
Ik maak bijna elke dag wel een rondje kookblog’s en dan is die van u er altijd bij.
Ook dit gerecht ziet er weer heerlijk uit, mijn vraag is alleen is die mooie rode peper voor de foto (hij steekt prachtig af tegen de witte rijst) of houden jullie wel van een beetje pittig ;-)

Groet, Karin.

Saskia zei

Ziet er alweer een lekker receptje uit!

Caroline Brouwer zei

Hallo Karin,
Hartelijk dank voor je complimenten. Zal ze ook doorgeven aan de fotograaf (mijn man). Die peper was inderdaad voor de foto. Er zit trouwens ook een fijngesneden rode peper door, buiten het gedroogde pepertje. Wij houden inderdaad van pittig.
groetjes, Caroline

Saskia zei

Dag Caroline,

Even iets helemaal anders. Ik zie dat je een lijstje van "pas aangeschafte kookboeken" op je blog hebt staan, hoe heb je dat gedaan? Ik vind precies de juiste "gadget" niet om dat op mijn blog te zetten...

Alvast bedankt!

Saskia

Caroline Brouwer zei

Hoi Saskia,
Ik heb je gemaild.
groeten, Caroline

Simones Kitchen zei

Kip en cashewnoten... Volgens mij zijn die twee voor elkaar gemaakt. Lekker!!